Що робити, якщо мене просять заплатити за послуги, які мають бути безкоштовними

Дата: 03.10.2022 11:17
Кількість переглядів: 406

Кожен українець має змогу потрапити до лікаря та отримати медичну допомогу безкоштовно завдяки державній програмі медичних гарантій.

Перелік безкоштовних послуг, на які має право кожен пацієнт:

  • екстрена медична допомога;
  • первинна медична допомога;
  • спеціалізована медична допомога;
  • паліативна медична допомога;
  • реабілітація у сфері охорони здоров’я;
  • медична допомога дітям до 16 років;
  • медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • вакцинація згідно з календарем профілактичних щеплень;
  • програма “Доступні ліки”.

Базові аналізи входять у перелік безоплатних для пацієнта медичних послуг на первинному та спеціалізованому рівнях медичної допомоги, а також медичної допомоги пацієнтам із COVID-19.

Перелік безкоштовних базових тестів та аналізів, які можна отримати через сімейного лікаря:

  • загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
  • загальний аналіз сечі;
  • рівень глюкози у крові;
  • загальний аналіз холестерину;
  • тест на вагітність;
  • тест на ВІЛ;
  • тест на вірусні гепатити;
  • тест на тропонін;
  • тест на COVID-19.

Решту аналізів за наявності електронного направлення можна зробити безоплатно на амбулаторному рівні. Електронне направлення виписує лікуючий лікар — або лікар первинної ланки, або вузький спеціаліст. 

Деталізований перелік безоплатних медичних послуг за посиланням.

Якщо в лікарні вас намагаються запевнити, що:

  • за аналізи потрібно платити, а безоплатні аналізи лише у вашій лікарні за місцем проживання;
  • потрібно сплатити благодійний внесок (наприклад, при госпіталізації);
  • лише за умови сплати благодійного внеску, частину аналізів роблять безоплатно;
  • безоплатно було б у стаціонарі, а на амбулаторному лікуванні все платно…

пам?ятайте, що це неправда і ви повинні відстоювати власні права.

Ваш алгоритм дій:

  • поясніть, що вам відомо про перелік безоплатних послуг, пред?явіть його за потреби;
  • зверніться до завідувача відділенням або до головного лікаря;
  • напишіть скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
  • подайте скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
  • зверніться у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77.

Закликаємо вас повідомляти про правопорушення, адже саме ваша небайдужість дозволить покращити медичну систему в Україні.

Довідка. Програма медичних гарантій — державна програма, що має на меті забезпечувати потреби пацієнта щодо отримання якісної медичної допомоги за основними напрямками, незалежно від його фінансової спроможності та стану здоров’я.

Програма державних гарантій медичного обслуговування населення поширюється на всі заклади охорони здоров’я незалежно від того, хто власник закладу; на підприємців, які ведуть медичну практику та уклали договір з НСЗУ, а також на тих суб’єктів господарювання, хто веде роздрібну торгівлю лікарськими засобами згідно з укладеним договором про реімбурсацію з НСЗУ.

Реімбурсація – спеціальний механізм, який дозволяє повністю або частково відшкодувати вартість лікарських засобів, які відпустили пацієнту за рецептом за програмою «Доступні ліки». Оплачують засоби з Державного бюджету України.

 

Що робити, якщо мене просять заплатити за послуги, які мають бути безкоштовними

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 


« повернутися до розділу «Новини»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних